Tuesday, July 28, 2009

Egypt Trip

! 對了! 我沒有去埃及。駐以色列的埃及大使館不給簽證,所以無法盜開羅等地區。但是我下星期想去Sinai試試看。



話說我打電話給在以色列的台灣辦事處,詢問看看,是不是他們跟以色列的代表打交道時得罪了別人,或是我們臺灣人得罪了他們,還是我們的政府
? 埃及的人很會記仇的。有一個印度人說,40年前有一個印度情報人員被抓,埃及始終沒有原諒,所以印度人也會被拒。



然而,這邊的代表給了我一個很簡單的答案
: 因為中國! 因為埃及為了展現對中國的忠誠度,所以拒發簽證給我這種旅客。只有跟旅行團有可能。



這完全不合理
!



我的中國朋友也都拿不到簽證,哪有人這樣展現誠意的阿
? 官方的答案 (善意的謊言) 也是需要輔合邏輯的,希望外交部可以在這一方面加強一些。



我認為是因為埃及跟這邊的其中一個旅行社有關係
(親戚關係吧!),所以未了幫他們招攬生意,所以拒發簽證,然後失望的背包客只好到那一家旅行社 (就在大使館對面!!) 報名參加旅行團才能去埃及 (要花400美元參加2天的旅行團!?)



我說不了
! 我拒絕跟他們阿拉伯人玩這種第三世界的小遊戲。我跟埃及大使館的人說,我也不希罕去你們那國家。吃那種會讓你拉肚子的食物,走在只會被一群乞丐騷擾的街道,觀看滿是垃圾的尼羅河。我在電視上看到的金字塔肯定比我自己去看的還美。
è 酸葡萄!!



以後埃及會邀請我去他們那邊的,我相信。

3 comments:

Herbert said...

Hi沛成,
我是計財05學長,有跟你學過golf,最近我戀上經濟學,想到你這經濟學者,分享一下對ECFA的看法啦!

Anonymous said...

Hello!
You may probably be very interested to know how one can manage to receive high yields on investments.
There is no initial capital needed.
You may begin to get income with a money that usually goes
on daily food, that's 20-100 dollars.
I have been participating in one project for several years,
and I'm ready to let you know my secrets at my blog.

Please visit my pages and send me private message to get the info.

P.S. I make 1000-2000 per day now.

http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

Anonymous said...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your yueconman.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com